Veelgestelde vragen

  • In meer dan 29 EU landen bezorgd
    Wij kunnen standaard in 29 landen binnen de EU pakketten laten afleveren.. Voor elk EU land bedragen natuurlijk verschillende bezorgkosten.
    De bezorgkosten worden per land automatisch berekend en aangepast bij uw bestelling.
     
  • Meer dan 40.000 artikelen online beschikbaar
    Wij hebben meer dan 40.000 artikelen online beschikbaar staan, maar kunnen jammer genoeg niet alles continu op voorraad hebben... Maar niet getreurd.
    Door de snelle levering vanuit de meerdere fabrieken en leveranciers hebben we het product in de 9/10 gevallen de volgende werkdag alweer in huis.
    Door onze dagelijkse leveringen hoeft u dus niet lang te wachten op uw pakket.  
  • Onze klantenservice is 6 DAGEN per week bereikbaar
    Bekijk onze contactpagina voor onze ruime openingstijden. 
     
  • De NIEUWSTE collecties
    Zodra er een nieuwe collectie uit komt zitten we er boven op en zorgen we ervoor dat de nieuwste collecties zo snel mogelijk beschikbaar zijn in de webshop 
    Betekend dit dat we geen oudere collecties hebben ? Nee ! Doorlopende collecties blijven gewoon online en uitlopende producten gaan met flinke kortingen in de sale ! 
     
  • Persoonlijk advies
    Wij denken met u mee en zijn erg flexibel. Ons advies is natuurlijk geheel GRATIS en vrijblijvend.
    U kunt ons bereiken via onze klantenservice. Zie onze contact pagina voor de openingstijden.
     
  • Niet tevreden? Geld terug!
    U bent niet tevreden over uw product of is er iets mis gegaan met uw bestelling ? dan vinden we dat uiteraard erg jammer en staan wij natuurlijk klaar om dit op te lossen.
    Vul dan het retour formulier zo compleet mogelijk in en stopt dit in de doos die u retour stuurt. Als u er voor kiest om het totaal bedrag van één of meerdere artikelen terug gestort wilt hebben dan is dat geen probleem! 
    We storten direct bij binnen komst van uw retour zending het geld terug en na enige verwerkingstijd bij de bank ziet u het totaal bedrag weer terug op uw rekening verschijnen.



Bekijk hieronder onze veelgestelde vragen:

    Bestellen

    Kan ik mijn bestelling wijzigen?

    Natuurlijk kunt u uw bestelling wijzigen. Tenzij de order al reeds verwerkt is, verzend klaar staat en ingeboekt op PostNL. Neem daarom a.u.b. telefonisch contact met ons op via de klantenservice op 0174 - 51 51 34

    Kan ik mijn bestelling annuleren

    Als het pakket al verzonden is dan kunt u de bestelling niet meer annuleren. Bij ontvangst zou u het pakket moeten retourneren. Neem daarom a.u.b. rechtstreeks telefonisch contactmet ons op via de klantenservice.
    Is uw order nog niet verwerkt kunnen wij hem natuurlijk annuleren.

    Mijn bestelling is verzonden, kan ik deze volgen?

    Dat kan zeker. Als uw bestelling is betaald en verzonden kunt u via de website van PostNLgemakkelijk uw pakket volgen. Uw ontvangt een track & trace code via de mail, uit naam van MTB-shop, zodra het pakket is
    opgenomen in het systeem van PostNL en of klaar staat voor verzending.

    Wat is de huidige status van mijn bestelling?

    U ontvangt van ons eerst een betalingsbevestiging per email, daarna staat uw bestelling op in behandeling, vervolgens als uw pakket klaar staat om verzonden te worden ontvangt u vanzelf een mail van ons met uw track & trace code. Die kunt u vervolgens op de PostNL website invoeren om zo de status van uw bestelling te bekijken. Heeft u nog geen track & trace email ontvangen dan is uw order waarschijnlijk nog niet compleet en of klaar voor verzending.

    Wat moet ik doen als mijn order niet klopt?

    Als uw order niet klopt dan verwijzen we u door naar de pagina Retournerenvoor meer uitleg en de procedure van retourneren.

    Mijn bestelling is defect, incompleet of beschadigd. Wat nu?

    Neem eerst contact op met onze klantenservice zodat er een passende oplossing gemaakt kan worden.

    Betalen

    Kan ik met mijn cadeaubon betalen?

    Als u een cadeaubon bezit van MTB-shop kunt u deze unieke code bij het afrekenen van één van uw orders invoeren zodat deze automatisch berekend wordt. Natuurlijk kunt u deze code ook doorgeven via de mail tezamen met uw bestelling, zodat wij u een aparte factuur kunnen sturen met verrekening van de cadeaubon.

    Ik heb wel een orderbevestiging gehad, maar geen betalingsbevestiging. Wat nu?

    Waarschijnlijk is tijdens het betaalproces iets verkeerd gegaan. Als dit het geval is dan raden wij u aan om contact op te nemen met onze klantenservice, zodat wij u dan verder kunnen helpen. Houd uw ordergegevens graag bij de hand, zodat we uw sneller kunnen helpen.

    Welke betaalmogelijkheden zijn er?

    In de webshop kunt u gebruik maken van iDeal, PayPal, Mister Cash, BanContact, CreditCard eventueel kunt u er ook voor kiezen uw bestelling te betalen via een bank overboeking. Let er wel op dat de verwerking van uw betaling langer duurt als u per bank overboeking de factuur voldoet.

    Levering

    Door wie wordt mijn bestelling geleverd?

    Onze bestellingen worden alleen door PostNL bezorgd. PostNL zorgt voor een snelle en veilige levering door heel Nederland en in 29 EU landen.

    Hoeveel verzendkosten moet ik betalen?

    MTB-shop rekent standaard € 7,25 verzendkosten voor alle pakketten , zodat uw bestelling veilig en snel met PostNL verzonden kan worden. De verzendkosten voor België  bedragen € 10,95.

    Wanneer heb ik mijn bestelling binnen?

    De levertijd bedraagt gemiddeld 2-4 werkdagen. Als uw product op het moment van bestellen niet op voorraad is, geen zorgen, wij bestellen elke dag bij onze leveranciers, welke in een van de daarop volgende werkdagen bij ons worden afgeleverd. Als uw product langere tijd niet op voorraad is dan wordt u daar direct per mail over geïnformeerd.

    Verzend MTB-shop ook buiten Nederland?

    MTB-shop bezorgd naar maar liefst 29 EU landen. De verzendkosten verschillen per land, en worden berekend bij het betalen van uw order.

    Wat gebeurt er met mijn order wanneer ik niet thuis ben?

    Bij geen gehoor wordt het pakket bij de buren bezorgt. Als het pakket niet bij u bezorgt kan worden of bij de buren dan bezorgt PostNL de volgende werkdag opnieuw tussen 8:30 - 21:30 (op zaterdag tussen 8:30 en 18:00) Is er bij de tweede bezorgpoging opnieuw niemand thuis en kan er opnieuw niet bij de buren bezorgt worden dan heeft u 3 weken de tijd om uw pakket bij de dichtstbijzijnde PostNL postkantoor bij u in de regio/woonplaats af te halen. Is de tweede bezorgpoging op een vrijdag geweest dan kunt u uw pakket vanaf dinsdag 13:00 ophalen.

    Bezorgen jullie ook in het weekend?

    PostNL bezorgt ook op zaterdag zonder extra toeslag en binnenkort kunt u er zelfs voor kiezen om uw pakket ook op zondag te laten bezorgen, maar deze optie is nog niet actief.

    Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen en de orderstatus staat nog op 'in behandeling'?

    De levertijd bedraagt gemiddeld 2-4 werkdagen. Het kan voorkomen dat een artikel niet voorradig is en bijbesteld moet worden om uw order compleet te maken. In dit geval wordt u tijdig per email geïnformeerd. Heeft u nog niets vernomen dan is uw order in verwerking.

    Ruilen en retourneren

    Hoe kan ik mijn producten terugsturen?

    Zie onze Retournerenpagina. Op deze pagina kunt u terug vinden hoe deze procedure gemakkelijk verwerkt wordt.

    Hoe krijg ik mijn geld terug als ik een artikel terug stuur?

    Bij binnenkomst van het pakket beoordelen wij of alles compleet, niet gebruikt en onbeschadigd is. Zie onze algemene voorwaarden. Als dat het geval is dan kunnen we samen beslissen wat u wilt. Een nieuwe bestelling of een terug boeking / credit van het totaalbedrag. Mocht u dit al ingevuld hebben op het retour formulier dan wordt het totaal bedrag direct gecrediteerd via ons online betaalplatform en ziet u de bijschrijving na enige verwerkingstijd terug op uw rekening verschijnen.

    Overige vragen

    Hoe weet ik of een artikel op voorraad is?

    Heeft u géén reactie per e-mail ontvangen op de order die u geplaatst heeft over producten die niet voorradig zijn? Dan wordt uw order normaal verwerkt binnen de gestelde levertermijn. Als uw product niet op voorraad is, geen zorgen, wij bestellen elke dag weer producten bij. Als u van te voren zeker wilt weten of het product op voorraad is neem dan eerst even telefonisch contact met ons op voor meer informatie.

    Zijn de prijzen exclusief of inclusief btw?

    Onze prijzen zijn allemaal inclusief btw.

    Waar kan ik de nieuwste producten vinden?

    Nieuwe artikelen worden altijd automatisch toegevoegd aan de webshop en komen veelal voorbij op de voorpagina van de shop. Daarnaast kunt u ook veel teruglezen in onze nieuwsrubriek waar artikelen nader worden bekeken en beschreven.

    Waarom wordt de voorraad van een artikel niet getoond?

    Doordat onze eigen voorraad in én die van leveranciers continu veranderd wordt dit niet getoond. Voor de actuele voorraad status kunt u altijd vrijblijvend contact opnemen met de klantenservice voordat u uw bestelling plaatst. Levertijden vanuit verschillende magazijnen zijn kort, waardoor wij u snel kunnen beleveren.

    Is MTB-shop alleen een webshop of hebben jullie ook een echte winkel?

    Wij hebben een filiaal in Maasdijk waar alle producten binnen komen en u terecht kunt voor kleding, onderdelen, accessoires en product advies.

    Heeft u nog geen antwoord op uw vraag? Neem vrijblijvend via mail of telefonisch contact op met onze klantenservice welke van maandag t/m zaterdag bereikbaar zijn en u graag te woord staan.